Update Feb 2024: The company has utilized my original project without securing my knowledge or consent. Specifically, my door design has been marketed to other consumers without any formal transfer of copyright for its use or reproduction during our collaboration. Consequently, the company is benefiting financially from intellectual property that they do not rightfully own. Despite my attempts to address this issue through email correspondence over the past two weeks, I have yet to receive a response or indication of resolution from their end.
EN: Outrageously poor customer service (not only considering the quality I would expect for the price of the product, but generally unacceptable in a customer facing business!).
The order completion time (which is undoubtedly one of the basic criteria when selecting a contractor) was originally confirmed as 9-10 weeks from the project approval. In my case, it would be May 9-16, 2023. Therefore, the delay as of today is 6 weeks! No one from PORTAMET made any attempt to contact me to inform me about delays or to set a new deadline, all attempts to contact and obtain any information were made solely on my end. The company also did not offer any compensation for such a colossal delay.
The last order status update on June 12, 2023 made it clear that another (and hopefully final!) delay would be two weeks, therefore the service should be delivered in the first half of current week. Again, no contact from the contractor so I made an attempt to contact both the consultant I had contacted earlier and the owner of the company directly. Unfortunately, no one has been kind enough to reply to my message so far.
At the moment, I do not know if and when the service will be provided, even though it has been paid in advance
PL: Obsługa klienta na skandalicznie niskim poziomie, nie tylko wziąwszy pod uwagę jakość, której bym się spodziewała po cenie produktu, ale ogólnie niedopuszczalna w biznesie skierowanym do klienta.
Czas realizacji zamówienia, który niewątpliwie stanowi jedno z podstawowych kryteriów przy wyborze zleceniobiorcy został potwierdzony jako 9-10 tygodni od zatwierdzenia projektu. W moim przypadku byłby to termin 9-16 maja 2023. Opóźnienie na dzień dzisiejszy wynosi zatem 6 tygodni! Nikt z firmy PORTAMET nie podjął jakiejkolwiek próby kontaktu ze mną w celu poinformowania o opóźnieniach czy wyznaczeniu nowego terminu realizacji, wszystkie próby kontaktu oraz uzyskania jakichkolwiek informacji o statusie zamówienia były podejmowane wyłącznie z mojej strony. Firma nie zaproponowała też żadnej rekompensaty z tytułu tak kolosalnej zwłoki.
Ostatnia aktualizacja statusu zamówienia z dnia 12 czerwca 2023 stanowiła jasno, że kolejne opóźnienie wyniesie dwa tygodnie, w związku z czy usługa powinna zostać zrealizowana w pierwszej połowie bieżącego tygodnia. Tu znów brak kontaktu ze strony zleceniobiorcy. Po raz kolejny podjęłam próbę kontaktu kierując się zarówno do konsultantki z którą miałam kontakt wcześniej jak i do właściciela firmy bezpośrednio. Niestety, na moją wiadomość nikt nie był łaskaw do tej pory odpowiedzieć.
Na ten moment nie wiem, czy i kiedy usługa zostanie zrealizowana mimo, że została opłacona z góry.
pokaż więcej...