Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A w Krakowie

33 oceny
David Smith
21 sierpień 2024 10:12
Transport publiczny w Krakowie jest fenomenalny. Chyba nigdy nie musiałem czekać na tramwaj dłużej niż pięć minut...



... OK, może dziesięć minut wcześniej w niedzielę.



Wszystkie przystanki posiadają elektroniczne wyświetlacze pokazujące numer, miejsce docelowe i czas oczekiwania na następny przyjazd.



Na każdym tramwaju wyświetlacze pokazują zbliżające się przystanki. Wszystko jest łatwe.



Bilety w cenie 4 zł za 20 minut lub 6 zł za 60 minut, uprawniające do przesiadek.
pokaż więcej...
Bruno
16 sierpień 2024 17:12
Straszne przeżycie, brak mi słów. Moja dziewczyna i ja, jako turyści, po raz pierwszy odwiedzaliśmy Kraków i Polskę. Wsiedliśmy do autobusu i podeszliśmy do kierowcy, aby zapłacić za bilety, jak to ma miejsce w większości krajów, które odwiedziliśmy. Ponieważ nie mówił po angielsku, po prostu wskazał na maszynę na środku autobusu.



Wszystko było po polsku, przez co nie mogliśmy zrozumieć różnic pomiędzy biletami. Pytaliśmy ludzi wokół nas, ale oni też byli turystami i nie wiedzieli. Kupiliśmy dwa bilety, które jako pierwsze pojawiły się na panelu.



Po około 5 minutach do autobusu weszło dwóch inspektorów, poprosili o bilety i poinformowali nas, że omyłkowo kupiliśmy bilety studenckie i w związku z tym musimy zapłacić karę w wysokości 1000 zł.



Argumentowałem, że to absurd, że jesteśmy turystami, wszystko jest po polsku i nie mamy możliwości sprawdzenia, które bilety są prawidłowe. Obniżyli do 350 zł i powiedzieli, że jeśli nie zapłacimy, wezwą policję.



To oburzające, jak aroganccy i apodyktyczni byli inspektorzy, którzy nie okazali wrażliwości na sytuację. Jaki jest cel? Próbować wyłudzić turystów? Podmiot publiczny to robi? Popełniliśmy błąd, kupując niewłaściwe bilety, ale gdzie jest empatia w postawieniu się w czyjejś sytuacji?



Jestem Portugalczykiem i nie tak traktujemy naszych turystów. Rozumiemy, że są one cenne, przynoszą pieniądze naszej gospodarce i są bardzo ważne.



Ale dla tych ludzi turyści to śmieci.
pokaż więcej...
K
13 sierpień 2024 13:13
pokaż więcej...
Vyacheslav Trushkov
06 sierpień 2024 09:34
pokaż więcej...
Kateryna_ I
02 sierpień 2024 14:40
Przy zakupie biletów automaty biletowe nie drukują biletów. Maszyna wystawia pokwitowania płatności puste. Kontaktując się z obsługą, pracownicy odpowiadają, że bilety zostały wydrukowane i że z automatem wszystko w porządku. Chociaż zdarzyło się to więcej niż raz.
pokaż więcej...
Pelala 8
24 maj 2024 06:13
Czyżyny dworzec:

Gdzie jest 152 ????

Miał odjazd o 6.00

A kierowca zamiast jechać pali sobie peta w najlepszewięc się go pytam dlaczego nie jedzie?A on,że ma odjazd 6.15.

Ale na rozkładzie jest 6.00,zrobił kretyński uśmiech i ma w d...
pokaż więcej...
Ignacy Łątka
20 maj 2024 18:28
Automat nie działa, godziny otwarcia są fałszywie podane, formularze online są zepsute i od ponad 3 miesięcy spóźniają się z wydaniem statusu KK.
pokaż więcej...
Marcin
15 maj 2024 13:54
Dziwią mnie opinie 1 gwiazdkowe, są to osoby, które chyba nie wyjeżdżają poza Kraków. W porównaniu do innych dużych miast w Polsce, ale również i w UE komunikacja miejska w Krakowie funkcjonuje dobrze, nowoczesne i zadbane tramwaje oraz autobusy, oczywiście przedkłada się to na ceny biletów, które są odrobinę za wysokie. Spóźnienia naturalnie, że są ze względu na wieczne korki. Linia 139 z której korzystałem przez długi czas nigdy nie była punktualna i nie jest. Jedną gwiazdkę odejmuję za chamstwo pewnej grupy motorniczych, którzy nadużywają sygnałów dźwiękowych na ul. Królewskiej, jadą rozpędzeni i oczekują, że w sekundzie będą mieli wolne tory. Nie znają również pewnych przepisów - kierowcy pojazdów mają na tej ulicy prawo korzystać z torowiska i skręcając z Królewskiej w boczne ulice mają obowiązek robić to od lewej krawędzi jezdni, czyli z torowiska, o czym motorniczy zdają się nie wiedzieć!
pokaż więcej...
PJ
04 marzec 2024 16:31
Autobusy wiecznie się spóźniają. Wyregulujcoe sobie zegarki bo wam źle chodzą xD
pokaż więcej...
Marcin D
15 luty 2024 08:20
Trzymajcie się rozkładów jazdy na przystankach albo je zaktualizujcie!!!

Linia 174 notorycznie się spóźnia lub w ogóle nie przyjeżdża. Sprawdźcie to bo tylko z tą linią jest problem widocznie kierowcy mają swój rozkład jazdy...
pokaż więcej...
Adrian K
29 styczeń 2024 17:39
173 regularnie się spóźnia albo w ogóle nie przyjeżdża.
pokaż więcej...
Adrian adus
18 styczeń 2024 13:45
Autobusowa komunikacja miejska to totalnie nieporozumienie. Ta firma i ich kierowcy nawet we wczesnych godzin porannych, kiedy nie ma jeszcze dużego natężenia ruchu, nie potrafią trzymać sie rozkładu jazdy i przyjeżdżać punktualnie. Katastrofa.
pokaż więcej...
Krzysztof
27 grudzień 2023 14:59
MPK postanowiło chyba od jakiegoś czasu na wszelkie sposoby utrudniać pasażerom zakup biletu. Jest to jedyne miasto w Polsce, gdzie biletów nie można kupić w kioskach ani nawet w… punktach sprzedaży biletów MPK. Większego absurdu to jeszcze nie widziałem. Nie dość, że są tylko 2 czy 3 punkty obsługi pasażera, gdzie w innych miastach jest przynajmniej kilkanaście, to jeszcze można w nich tyko wyrobić jakieś karty, a zwykłych biletów kupić to już nie. Jedyną możliwością kupienia biletu są automaty, które notorycznie sie psują. Czasami mam nawet wrażenie że częściej są zepsute niż działają, kilka razy zdarzyło mi się że zapłaciłem, a biletu nie dostałem. Poza tym nigdy nie wiem czy trafię na automat, który przyjmuje tylko monety, tylko kartę czy może na taki, który nie działa w ogóle i w razie kontroli dostanę mandat, mimo że nie było jak kupić biletu…
pokaż więcej...
Adamus Marcin
11 listopad 2023 07:30
pokaż więcej...
Michał Guniowski
09 listopad 2023 22:00
pokaż więcej...
mateusz wójcik
31 październik 2023 07:25
Po co autobusy mają jeździć jak ludzie mogą stać jak głupi i czekać w nieskończoność na autobus który nigdy nie przyjedzie.
pokaż więcej...
Sanyo
27 październik 2023 16:33
pokaż więcej...
Aleksandra B
18 październik 2023 09:26
Nie polecam, strasznie nie miła obsługa
pokaż więcej...
Michał
30 maj 2023 06:02
Ile razy bym nie wsiadł w 123 to wali menelem i brud taki że nie da się usiąść. Rozumiem że może się zdarzyć ale tu jest to na porządku dziennym jak by miał noclegi zapewnione w 123. Siedzenia to chyba nigdy jak i autobus nieczyszczone.
pokaż więcej...
Brand Expo
22 maj 2023 13:36
Nie można tu kupić biletów miesięcznych.
pokaż więcej...

Dodaj odpowiedź

Dodaj opinię o Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A w Krakowie

Twoja ocena:
Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A w Krakowie
reCAPTCHA
Zgłoś opinie
Prześlij opinie o Nuzle.pl

Twoja uwaga została wysłana.

Uzupełnij treść wiadomości